Pendampingan Persiapan Tes SKB CPNS Dosen (Paham tentang Tridharma Perguruan Tinggi sejak Mula)
DOI:
https://doi.org/10.33394/jpu.v3i2.5492Keywords:
SKB test Preparation Assistance, CPNS, Tridharma of Higher Education.Abstract
References
Andrios, B. (2021). Kemenag Susun Juknis Materi Pelaksanaan SKB CPNS 2021. https://kemenag.go.id/read/kemenag-susun-juknis-materi-pelaksanaan-skb-cpns-2021
Asatawa, I., & Ari, P. (2017). Pancasila Sebagai Ideologi Dalam Berbagai Bidang Kehidupan Bermasyarakat, Berbangsa dan Bernegara. Makalah Fakultas Peternakan, Universitas Udayana.
Chudzaifah, I., Hikmah, A. N., & Pramudiani, A. (2021). Tridharma Perguruan Tinggi. Al-Khidmah: Jurnal Pengabdian Dan Pendampingan Masyarakat, 1(1), 79–93.
Creswell, J. W., & Creswell, J. D. (2017). Research design: Qualitative, quantitative, and mixed methods approaches. Sage publications.
Fauzan, H. A. (2019). Minat Anak Muda Terhadap CPNS Diklaim Masih Tinggi | Milenial. https://www.gatra.com/news-460763-milenial-minat-anak-muda-terhadap-cpns-diklaim-masih-tinggi.html
Fitriah, A. A. (2021). Hubungan Antara Persepsi Anak Terhadap Harapan Orang Tua Dengan Pengambilan Keputusan Karier Untuk Menjadi Pns [PhD Thesis]. Universitas Mercu Buana Yogyakarta.
Ginting, D. C. B., & Kartika, I. G. A. P. (2018). Perlindungan Kesejahteraan Pegawai Negeri Sipil (PNS) Melalui Pemberian Jaminan Sosial. Kertha Semaya: Journal Ilmu Hukum, 1–12.
Guyadeen, D., & Seasons, M. (2018). Evaluation theory and practice: Comparing program evaluation and evaluation in planning. Journal of Planning Education and Research, 38(1), 98–110.
Heriyanto, H., & Sulaiman, S. (2020). Pelatihan Peningkatan Skill dan Pengetahuan dalam Menghadapi Tes Seleksi CPNS 2020 di Kota Pontianak. Jurnal Abdidas, 1(5), 318–324.
Junaedi, E. (2019). Inilah moderasi beragama perspektif Kemenag. Harmoni, 18(2), 182–186.
Kesumawati, N., Isroqmi, A., Retta, A. M., & Ningsih, Y. L. (2021). PELATIHAN PEMBUATAN PPT ANIMASI DALAM RANGKA PEMBUATAN MEDIA PEMBELAJARAN GURU. NGABDIMAS, 4(02), 64–68.
Kusmiyati, S. K., & Purnomo, B. (2019). Pelatihan pembuatan dan pemanfaatan media pembelajaran pada guru di ppt nur insani surabaya. Journal Community Development and Society, 1, 89–98.
Lian, B. (2019). Tanggung jawab Tridharma perguruan tinggi menjawab kebutuhan masyarakat. Prosiding Seminar Nasional Program Pascasarjana Universitas PGRI Palembang.
Munthe, A. P. (2015). Pentingnya evaluasi program di institusi pendidikan: Sebuah pengantar, pengertian, tujuan dan manfaat. Scholaria: Jurnal Pendidikan Dan Kebudayaan, 5(2), 1–14.
Nurdin, S. (2018). Pengembangan kurikulum dan rencana pembelajaran semester (RPS) berbasis KKNI di perguruan tinggi. Al-Fikrah: Jurnal Manajemen Pendidikan, 5(1), 21–30.
Ruhimat, T. (2021). PROSEDUR PEMBELAJARAN.
Yuliawati, S. (2012). Kajian implementasi tri dharma perguruan tinggi sebagai fenomena pendidikan tinggi di Indonesia. Jurnal Ilmiah Widya, 218712.
Yunindar, C. (2010). Hubungan antara persepsi terhadap status sosial PNS (Pegawai Negeri Sipil) dengan minat menjadi PNS pada mahasiswa yang tinggal di Kecamatan Manyaran Kabupaten Wonogiri [PhD Thesis]. Universitas Muhammadiyah Surakarta.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).