Pelatihan Pengemasan dan Labeling Produk untuk Meningkatkan Kemampuan Manajemen Pemasaran bagi UKM Kale Cookies
DOI:
https://doi.org/10.33394/jpu.v3i3.6003Keywords:
Training, Marketing Management, Product Packaging, Labeling.Abstract
References
Dewi, N., & Jatra, M. (2013). Pengaruh Atribut Produk Terhadap Keputusan Pembelian Handphone Di Kota Denpasar. Jurnal Manajemen Universitas Udayana, 2(2), 248–261
Handini, Y. D., Suhartono, S., & Wahjuni, S. (2017). Kegiatan Pelabelan, Pengemasan Dan Pemasaran Kerupuk Dan Rengginang Panarukan Situbondo. Referensi: Jurnal Ilmu Manajemen Dan Akuntansi, 4(2), 68–81.
https://mediaindonesia.com/ekonomi/180910/solusiukm-bantu-umkm-di-indonesia-cerdas-pembukuan
Kotler, Philip and Gary Armstrong. (2008). Prinsip-prinsip Pemasaran.Edisi 12.Jilid 1. Jakarta:Erlangga.
Kotler dan Keller. (2009). Manajemen Pemasaran. Jilid 1. Edisi ke 1. Jakarta: Erlangga.
Lusianingrum Farah Putri Wenang, Arum Wahyuni Purbohastuti, Asmi Ayuning Hidayah. (2021). Pelatihan Labeling Kemasan Produk UMKM Mitra Binaan Posyantek Al-Ikhlas. Jurnal Masyarakat Mandiri, Vol 5 No.2.
Nurqamarani Adisthy Shabrina , Ari Juliana , Setyo Kuncoro , Nadia Nurani Isfarin , Deddy Juniadi. (2021). Peningkatan Manajemen Pemasaran Melalui Desain Kemasan. Seminar Nasional Pengabdian kepada Masyarakat Universitas Terbuka
Oentoro, Deliyanti. (2010). Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Laksbang Pressindo.
Permana, D., Qomariyah, S., & Rizka, M. (2020). Pelatihan Keterampilan Berkomunikasi Bahasa Inggris Bagi Pramusaji Kedai di Kawasan Wisata Aik Berik. Jurnal Pengabdian UNDIKMA, 1(1), 1-7. doi:https://doi.org/10.33394/jpu.v1i1.2546
Primawati, S., Nissa, I., Nufida, B., Rizka, M., & Febrilia, B. (2021). Pelatihan Hidroponik Sistem NFT bagi Kelompok Pertanian Patuh Angen di Kota Mataram. Jurnal Pengabdian UNDIKMA, 2(2), 243-251. doi:https://doi.org/10.33394/jpu.v2i2.4163
Rizka, M. A., & Tamba, W. (2019). Pelatihan Evaluasi Program Pendidikan Nonformal Bagi Pengelola Pusat Kegiatan Belajar Masyarakat (PKBM) di Kecamatan Gunungsari Kabupaten Lombok Barat. Paradharma (Jurnal Aplikasi IPTEK), 2(1).
Sa’diyah, H. (2020). Inovasi Pengemasan Dan Pelabelan Dalam Meningkatkan Daya Saing. Al-Iqtishady: Jurnal Ekonomi Syariah, 1(2), 56–67.
Setianingsih, T., Qomariyah, S., Nafisah, B., Ariani, S., & Rizka, M. (2020). Pelatihan Perintisan dan Manajemen Lembaga Bimbingan Belajar bagi Mahasiswa Undikma Sebagai Upaya Meningkatkan Jiwa Social Entrepreneurship. Jurnal Pengabdian UNDIKMA, 1(2), 128-132. doi:https://doi.org/10.33394/jpu.v1i2.2932
Simomora Bilson. (2007). Panduan Riset Dan Perilaku Konsumen. Jakarta: Erlangga.
Susetiarsi, (2012). Kemasan Produk Ditinjau dari Bahan Kemasan, Bentuk Kemasan dan Pelabelan pada Kemasan Pengaruhnya Terhadap Keputusan Pembelian pada Produk Minuman Mizone di Kota Semarang. Jurnal STIE Semarang, 4(3).
Tjipto, Fandy. (2008). Strategi Pemasaran, Edisi 3, ANDI: Yogyakarta.
Wirya, Iwan. (1999). Kemasan yang Menjual. Jakarta: PT. Gramedia Pustaka Utama.
Yuliani Rahma, Widyakanti. (2020). Peningkatan Penjualan Melalui Inovasi Kemasan Dan Label Pada UMKM. Jurnal Keuangan Umum dan Akuntansi Terapan Volume 2 Nomor 2, PKN STAN Press.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).