PKM Kelompok Taman Kanak-kanak Islam YLPI Riau Perhentian Marpoyan dalam Upaya Peningkatan Kualitas Pendidikan di Kota Pekanbaru
DOI:
https://doi.org/10.33394/jpu.v4i1.6471Keywords:
Empowerment, Kindergarten, Infrastructure, Personal Hygine.Abstract
References
Alamsyah. (2015). Ini Pentingnya Ajari Kebersihan Pada Anak Sejak Dini. Https://Www.Republika.Co.Id/.
Efastri, S. M., & Islami, C. C. (2021). Efektivitas Pembelajaran Online pada Masa Pandemi Covid-19 di Taman Kanak-Kanak. Jurnal Obsesi : Jurnal Pendidikan Anak Usia Dini, 6(2), 868–875. https://doi.org/10.31004/obsesi.v6i2.1355
Faradiba, Y., Jahja, Y., Khasanah, A., Tika, Y., & Jakarta, U. N. (2022). Pengembangan Kreativitas Anak Melalui Kurikulum Plus. Jurnal Pendidikan Indonesia, 3(10), 870–878.
Fikri, M. I., Hidayatullah, S., Muhammadiyah, U., & Hamka, P. (2022). Nilai Karakter Kebangsaan pada Lirik Lagu Anak di Taman Kanak- Kanak. Jurnal Pendidikan Tambusai, 6(2016), 8174–8182.
Haramaini, T., Nasution, K., & Sulaiman, O. K. (2018). Penerapan metode Analytical Hierarchy Process (AHP) dalam menentukan tingkat kemacetan lalu lintas di Kecamatan Medan Kota. Multitek Indones Jurnal Ilmiah, 12(1), 8–14.
Islamy, F. T., & Frieyadie, F. (2019). Pembelajaran Pengenalan Rambu Lalu Lintas Yang Umum Untuk Anak Usia Dini Menggunakan Augmented Reality. Jurnal Telematika, 14(1), 1–8. https://journal.ithb.ac.id/telematika/article/view/271
Karlina, N., Rusli, B., Muhtar, E. A., & Candradewini, C. (2021). Sosialisasi Pemeliharaan Personal Hygiene Dan Proteksi Diri Di Lingkungan Perumahan Pada Era New Normal. Kumawula: Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(1), 49. https://doi.org/10.24198/kumawula.v4i1.30658
Ogemi, P. L., & Eliza, D. (2022). Peran Guru Dalam Menerapkan Kebersihan Diri Pada Anak di TK Negeri Pembina Keliling Danau. JISIP (Jurnal Ilmu Sosial Dan Pendidikan), 6(1), 1919–1924. https://doi.org/10.36312/jisip.v6i1.2693
Pamungkas, J. (2021). Peran Orang Tua Dalam Pembelajaran Budaya Lokal Gamelan Cilik Pada Usia Dini. Journal of Islamic Early Childhood Education, 2(2), 131–151.
Perry, A. G., Peterson, V., & Patricia A Potter. (2005). Buku Saku Ketrampilan Dan Prosedur Dasar.
Prasetya, N. (2012). Kajian Aspek Interior Ruang Belajar Dan Bermain Pada Taman Kanak-Kanak Di Surakarta. Dimensi Interior, 10(1), 23–32. https://doi.org/10.9744/interior.10.1.23-32
Purwanto, R. (2017). Membangun media pembelajaran rambu lalu lintas dengan animasi sebagai metode pembelajaran sejak usia dini (studi kasus: TK Aisyah, Brebes). Inovtek Polbeng-Seri Inform, 2(2), 73–83.
Sari, F. . (2016). Peran polisi lalu lintas menangani penertiban di Kota Samarinda. EJournal Adm. Negara, 4(3), 4648–4660.
Sriyanto, A., & Hartati, S. (2022). Perkembangan Dan Ciri-Ciri Perkembangan Pada Anak Usia Dini. Journal Fascho : Jurnal Penelitian Dan Pendidikan Anak Usia Dini, 1(2), 26–33. http://www.ejournal.stitmuhngawi.ac.id/index.php/Fascho/article/view/39
Suharyani, S., Alit Suarti, N. K., Tamba, I. W., Gunawan, I. M., & Astuti, F. H. (2021). Implementasi Program Parenting bagi Orang Tua Siswa di PAUD Al-Akram Desa Sepapan Kabupaten Lombok Timur. Jurnal Pengabdian UNDIKMA, 2(1), 83. https://doi.org/10.33394/jpu.v2i1.3729
Tinambunan, A., Ginting, G. L., & Panjaitan, M. (2018). Perancangan aplikasi rambu-rambu lalu lintas untuk anak usia dini berbasis Android menggunakan CAI (Computer Assisted Intruction). Jurikom Jurnal Ris. Komputer, 5(3), 290–295.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).