Upaya Meningkatkan Pemahaman Siswa Tentang Garis Bilangan dengan Menggunakan Kartu Bilangan di SDN 32 Ampenan
DOI:
https://doi.org/10.33394/jp.v7i1.2511Keywords:
students' understanding, number cardsAbstract
References
Aisyah, N. dkk. (2007). Pengembangan Pembelajaran Matematika SD. Dirjen Pendidikan Tinggi. Jakarta : Depdiknas.
Arikunto, S. dkk. (2013). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta : PT. Bumi Aksara.
Asra, dkk. (2007). Komputer Dan Media Pembelajaran di SD. Dirjen Pendidikan Tinggi. Jakarta : Depdiknas.
Budiman, R. (2007). Media Pembelajaran. Bandung : Pusat Pengembangan Dan Pemberdayaan Pendidikan Dan Tenaga Kependidikan Taman Kanak-Kanak Dan Pendidikan Luar Biasa.
Fatimah, F. (2019). Penerapan Model Dua Tinggal Dua Tamu dalam Upaya Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar Peserta Didik Kelas I SD Negeri 47 Mataram. Jurnal Paedagogy, 6(1), 27-33. doi:https://doi.org/10.33394/jp.v6i1.2527
Hamalik, O. (2011). Proses Belajar Mengajar. Jakarta : Bumi Aksara.
Handana, D. (2007). Pendidikan Matematika Di Sekolah Dasar. Bandung : Pusat Pengembangan Dan Pemberdayaan Pendidikan Dan Tenaga Kependidikan Taman Kanak-Kanak Dan Pendidikan Luar Biasa.
Herman, H, M.Ed. (2005). Pengembangan Kurikulum Matematika dan Pelaksanaannya di depan Kelas. Surabaya : Usaha Nasional.
Masrukan. (2004). Fasilitator. Jakarta : Departemen Pendidikan Nasional.
Nurkancana, W., Sumartana., P.P.N. (1992). Evaluasi Pendidikan. Jakarta : Usaha Nasional.
Purwati, N. (2019). Upaya Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar IPA Siswa Melalui Penerapan Model Pembelajaran STAD di Kelas Vi SD Negeri 42 Mataram. Jurnal Paedagogy, 6(1), 14-19. doi:https://doi.org/10.33394/jp.v6i1.2525
Slamento. (2003). Belajar dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya. Jakarta : Renika Cipta.
Sudirman. (2001). Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar. Jakarta : Rajawali.
Sudjana, N. (2001). Media Pengajaran. Jakarta : Sinar Baru Algesindo.
Sudjana, N. (2004). Dasar-dasar Proses Belajar-Mengajar. Bandung : Rosda Karya.
Winataputra, U. S., (2002). Strategi Belajar Mengajar Matematika. Jakarta : Departemen Pendidikan Dan Kebudayaan.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).