Upaya Peningkatan Prestasi Belajar Siswa pada Materi Skala dan Perbandingan Melalui Pembelajaran Snowball Throwing di SD Negeri 11 Mataram
DOI:
https://doi.org/10.33394/jp.v7i3.2720Keywords:
Snowball Throwing, Learning Achievement.Abstract
References
Abdorrakhman Ginting. (2008). Esensi Praktis, Belajar dan Pembelajaran, Bandung: Humaniora
Arikunto, Suharsimi. (2006). Prosedur Penelitian, Jakarta : Rineka Cipta
Asep, Jihad, Abdul Haris. (2008). Evaluasi Pembelajaran. Yogyakarta : Multi Pressindo
Aunuurrahman. (2009). Belajar dan Pembelajaran. Bandung : Alfabeta
Baharudin, Esa Nur Wahyuni. (2010). Teori Belajar & Pembelajaran. Jogyakarta : Ar-Ruzz
Djamarah Syaiful Bahri. (1994). Prestasi Belajar Dan Kompetensi Guru. Surabaya:Usaha Nasional
Dananjaya Utomo. (2010). Media Pembelajaran aktif, Bandung : Nuansa
Hujodo Herman. (2001). Pengembangan Kurikulum dan Pembelajaran Matematika. Malang: JICA
Kalengkongan, A. (2020). PENINGKATKAN PRESTASI DAN KUALITAS BELAJAR SAINS DENGAN METODE PEMBELAJARAN PENEMUAN KELAS VI SDN I WATUAWU. Jurnal Paedagogy, 7(2). doi:https://doi.org/10.33394/jp.v7i2.2495
Karyawadi, K. (2020). PENERAPAN MODEL CREATIVE PROBLEM SOLVING PADA MATERI PERSAMAAN GARIS LURUS UNTUK MENINGKATKAN AKTIVITAS DAN PRESTASI BELAJAR SISWA SMPN 1 GANGGA. Jurnal Paedagogy, 7(2). doi:https://doi.org/10.33394/jp.v7i2.2494
Kumalasari Kokom. (2010). Pembelajaran Kontekstual Konsep dan Aplikasi. Bandung: Refika Aditama,
Moleong Lexi J. (2000). Metode Penelitian Kualitatif. Bandung:PT. Remaja Rosdakarya
Mulyasa E. (2004). Implementasi Kurikulum, Bandung : Remaja Rosdakarya,
Oemar Hamalik. (2010), Kurikulum dan Pembelajaran. Jakarta : PT. Bumi Aksara
Purwanto Ngalim. (2008). Evaluasi Pengajaran, Bandung : Remaja Rosdakarya
Raihun, R. (2019). Penerapan Model Pembelajaran Discovery Learning untuk Meningkatkan Prestasi Belajar PPKn Peserta Didik Kelas IX.3 SMP Negeri 4 Praya Timur. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan di Bidang Pendidikan, Pengajaran dan Pembelajaran, 5(2), 124-132. doi:https://doi.org/10.33394/jk.v5i2.1809
Rukiran H. Taniredja. (2011). Model- Model pembelajaran Inovatif. Bandung: Alfabeta.
Saelendra, N. (2016). Meningkatkan Prestasi Belajar Mengapresiasi Dongeng Melalui Optimalisasi Sosiodrama. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan di Bidang Pendidikan, Pengajaran dan Pembelajaran, 2(1). doi:https://doi.org/10.33394/jk.v2i1.432
Sardiman. (2006). Interaksi dan Motivasi Belajar Mengajar, Jakarta: PT. Raja Grafindo Persada
Subarinah. (2006). Inovasi Pembelajaran Matematika, Jakarta : Depdiknas
Suherman, H. Erman. (2003). Strategi Pembelajaran Matematika Kontemporer. Bandung: Univ. Pendidikan Indonesia
Supriyono Agus. (2009). Cooperative Learning Teori dan Aplikasinya PAIKEM. Yogyakarta: Pustaka Belajar
Trianto. (2010). Mendesain Pembelajaran Inovatif-Progesif : Konsep, Landasan, Dan Implementasinya Pada Kurikulum Tingkat Satuan Pendidikan (KTSP), Jakarta : Kencana Prenada Media Group
Sanjaya Wina. (2009). Perencanaan dan desain sistem pembelajaran, Jakarta: Kencana
Wijaya Hari. (2009). Meningkatkan Kecerdasan Matematika. Yogyakarta : Tugu Publisher
Yoto, Saiful Rahman. (2001). Manajemen Pembelajaran, Malang : Yanizar Group
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).