Prestasi Belajar Siswa : Kompetensi Pedagogik Guru dan Motivasi Belajar Siswa
DOI:
https://doi.org/10.33394/jp.v8i2.3472Keywords:
Student Achievement Pedagogic Competence, Learning MotivationAbstract
References
Afriyani, E., Suklani, S., & Ridwan, W. A. (2017). Pengaruh Kompetensi Pedagogik Guru terhadap Prestasi Belajar Siswa Madrasah Aliyah (MA) An-Nur Kota Cirebon (Studi pada Pembelajaran Aqidah Akhlak). Al-Tarbawi Al-Haditsah : Jurnal Pendidikan Islam, 2(1), 80–93. https://doi.org/10.24235/tarbawi.v2i1.2029
Andriawati, E. (2013). Pengaruh Kompetensi Pedagogik Guru Terhadap Hasil Belajar Siswa Pada Mata Pelajaran Ekonomi di SMA. Universitas Tanjungpura Pontianak.
Baisa, N.-H., & Asmahasanah, S. (2020). Pengaruh Kompetensi Pedagogik Guru Terhadap Motivasi Belajar Siswa Di Mi I’Anatusshibyan. Baisa, Asmahasanah, 1(1), 29–41. http://150.107.142.43/index.php/jpg/article/view/2865
Hamdu, G., & Agustina, L. (2011). Pengaruh Motivasi Belajar Siswa Terhadap Prestasi Belajar IPA di Sekolah Dasar (Studi Kasus terhadap Siswa Kelas IV SDN Tarumanagara Kecamatan Tawang Kota Tasikmalaya). Jurnal Penelitian Pendidikan, 12(1), 81–86.
Inayah, R. (2013). Pengaruh Kompetensi Guru, Motivasi Belajar Siswa, dan fasilitas Belajar Terhadap Prestasi Belajar Mata Pelajaran Ekonomi pada Siswa Kelas XI IPS SMA Negeri 1. Jurnal Pendidikan Insan Mandiri, 1(1), 1–13. http://jurnal.fkip.uns.ac.id/index.php/s2ekonomi/article/view/1899
Narwoto, N., & Soeharto, S. (2013). Faktor-faktor yang berpengaruh terhadap prestasi belajar teori kejuruan siswa SMK. Jurnal Pendidikan Vokasi, 3(2), 222–233. https://doi.org/10.21831/jpv.v3i2.1603
Ni Made Mega Setyawati, I. K. W. (2020). Pengaruh Kompetensi Pedagogik Guru Dan Disiplin Belajar Siswa Terhadap Prestasi Belajar Siswa Dalam Mata Pelajaran Ekonomi Siswa Kelas XI MIPA SMA Negeri 2 Mengwi Tahun Pelajaran 2019 / 2020. Social StudiesStudies, 8(1).
Novianti, S. D., & Supardi, E. (2018). Kompetensi pedagogik guru dan motivasi belajar siswa sebagai determinan terhadap hasil belajar siswa. Jurnal Pendidikan Manajemen Perkantoran, 4(1), 107. https://doi.org/10.17509/jpm.v4i1.14961
Paulus Saweduling. (2013). Motivasi Kerja, Kompensasi, Pelatihan dan Pengembangan, Karakteristik Pekerjaan Terhadap Prestasi Kerja Guru SMP di Kabupaten Kepulauan Talaud. EMBA, 1(4), 582–595.
Prihartanta, W. (2015). Teori-Teori Motivasi. Jurnal Adabiya, Tahun 2015, Vol. 1 No.(83), 1–11. https://www.academia.com
Sulfemi, W. B., & Lestari, A. H. (2017). Korelasi Kompetensi Pedagogik Guru Dengan Prestasi Belajar Mata Pelajaran IPS di SMP Muhammadiyah Pamijahan Kabupaten Bogor. Jurnal Ilmiah Edutecno, 16(1), 1–17.
Umami, D. R., & Roesminingsih, E. (2014). Pengaruh Kompetensi Pedagogik dan Motivasi Kerja Guru Terhadap Prestasi Belajar Siswa dalam Ujian Nasional (UN) di SMA Negeri Se Kota Mojokerto. Jurnal Inspirasi Manajemen Pendidikan, 3(3), 81–88.
UU RI. (2005). Undang-Undang RI No. 14 Tahun 2005 Tentang Guru dan Dosen.
Wulandari, D. (2012). Pengaruh Kompetensi Pedagogik dan Kompetensi Profesional Guru terhadap Economic Literacy melalui Prestasi Belajar Siswa Kelas XII IPS di SMA Kota Malang. Jurnal Pendidikan Humaniora, 1(1), 25–29.
Yulianti, F. (2012). Hubungan Kompetensi Pedagogik Guru PAI dengan Prestasi Belajar Pada Mata Pelajaran PAI. Jurnal Tarbawi, 2(2), 109–123.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).