Implementasi Metode Mind Map untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika Materi Bangun Ruang bagi Siswa Kelas V SDN 29 Mataram
DOI:
https://doi.org/10.33394/jp.v9i2.4913Keywords:
Mind Map, Mathematics Learning Outcomes.Abstract
References
Buzan. Tony. (2007). Memahami Peta Pemikiran : The Mind Map Book. Batam: Interaksa.
Heryekti Pujingsih, R. (2021). Meningkatkan Motivasi dan Hasil Belajar Matematika dengan Metode Kooperatif Tipe Jigsaw di SMA Negeri 1 Gerung. Jurnal Paedagogy, 8(1), 50-56. doi:https://doi.org/10.33394/jp.v8i1.3196
Lapase, M. (2021). Implementasi Pembelajaran Berbasis Proyek untuk Meningkatkan Hasil Belajar Siswa pada Mata Pelajaran Matematika di SD Negeri Pinedapa. Jurnal Paedagogy, 8(2), 134-143. doi:https://doi.org/10.33394/jp.v8i2.3492
Hamalik, Oemar. (2005). Kurikulum dan Pembelaqjaran. Jakarta: Bumi Aksara.
Hasanah, U. (2022). Implementasi Model Pembelajaran Kooperatif Contextual Teaching and Learning untuk Meninggkatkan Hasil Belajar Matematika Pokok Bahasan Aritmatika Sosial bagi Siswa SMP Negeri 1 Pemenang. Jurnal Paedagogy, 9(1), 159-167. doi:https://doi.org/10.33394/jp.v9i1.4536
Mulyani, N. (2020). Meningkatkan Aktivitas Belajar Peserta Didik pada Mata Pelajaran PAI dan Budi Pekerti Melalui Pembelajaran Kooperatif Model Mind Mapping dalam Bentuk Peta Konsep Kreatif di SMP Negeri 1 Pemenang. Jurnal Paedagogy, 7(3), 244-251. doi:https://doi.org/10.33394/jp.v7i3.2730
Rita Eka Izzaty, dkk. (2008). Perkembangan Peserta Didik. Yogyakarta: Uny Press.
Rumini Sri. (2002). Psikologi Pendidikan. Yogyakarta: UPP IKIP Yogyakarta. Sugiarto.
Suarni, G., Rizka, M., & Zinnurain, Z. (2021). Analisis Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Sains Teknologi Masyarakat Terhadap Hasil Belajar Siswa. Jurnal Paedagogy, 8(1), 31-38. doi:https://doi.org/10.33394/jp.v8i1.3226
Suharsimi Arikunto, dkk. (2016). Penelitian Tindakan Kelas. Jakarta: Bumi Aksara.
Sumiyati, Asra. (2007). Metode Pembelajaran. Bandung: CV Wacana Prima.
Sumitro, dkk. (2006). Pengantar ilmu pendidikan. Yogyakarta: UNY
Suyanto & Djihad Hasyim. (2000). Pendidikan Indonesia menanti Milenium III. Yogyakarta: Adi Cipta Karya.
Wahyuningsih, W. (2019). Penerapan Metode Latihan Mandiri Untuk Meningkatkan Hasil Belajar Matematika pada Siswa SMP Negeri 1 Kayangan. Jurnal Kependidikan: Jurnal Hasil Penelitian dan Kajian Kepustakaan di Bidang Pendidikan, Pengajaran dan Pembelajaran, 5(2), 149-155. doi:https://doi.org/10.33394/jk.v5i2.1813
Wina Sanjaya. (2009). Penelitian Tindakan Kelas. Bandung: Kencana Prenada.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).