The Example Non Example Learning Model and Its Influence on The Ability to Understand Two-Dementional Figure in Mathematical Concepts of Elementary School Students
DOI:
https://doi.org/10.33394/jp.v10i1.5683Keywords:
Example Non-Example Learning, Ability of Understanding Concepts, Mathematics.Abstract
References
Achmad, G. F., Eka, Z., & Henry, S. B. (2018). Realistic Mathematic Education Berbantu Alat Peraga Bongpas. Jurnal Ilmiah Pendidikan Matematika, 1(1), 15–20. Diambil dari http://jurnal.umk.ac.id/index.php/anargya
Dzikron, M. D., & Purnamasari, P. (2021). Pengaruh E-Audit dan Kompetensi Auditor terhadap Kualitas Audit. Jurnal Riset Akuntansi, 1(1), 47–51. https://doi.org/10.29313/jra.v1i1.189
Estika, W. A., & Ekohariadi. (2017). Pengembangan Blended Learning dengan Strategi Flipped Classroom pada Mata Pelajaran Desain Multimedia di SMK PGRI Ploso. It-Edu, 2(02), 141–148.
Febriyanto, B., Haryanti, Y. D., & Komalasari, O. (2018). Peningkatan Pemahaman Konsep Matematis Melalui Penggunaan Media Kantong Bergambar Pada Materi Perkalian Bilangan Di Kelas Ii Sekolah Dasar. Jurnal Cakrawala Pendas, 4(2), 32. https://doi.org/10.31949/jcp.v4i2.1073
Gravemeijer, K., Stephan, M., Julie, C., Lin, F. L., & Ohtani, M. (2017). What Mathematics Education May Prepare Students for the Society of the Future? International Journal of Science and Mathematics Education, 15, 105–123. https://doi.org/10.1007/s10763-017-9814-6
Hadi, S., & Umi Kasum, M. (2015). Pemahaman Konsep Matematika Siswa SMP Melalui Penerapan Model Pembelajaran Kooperatif Tipe Memeriksa Berpasangan (Pair Checks). EDU-MAT: Jurnal Pendidikan Matematika, 3(1), 59–66. https://doi.org/10.20527/edumat.v3i1.630
Hamid, A., & Prasetyowati, R. A. (2021). _METODE PENELITIAN KUALITATIF, KUANTITATIF, DAN EKSPERIMEN_. CV Literasi Nusantara Abadi.
Herawati, H. (2018). Memahami proses belajar anak. Jurnal UIN Ar-Raniry Banda Aceh, IV(1), 27–48.
Imas Kurniasih dan Berlin Sani. (2015). Ragam Pengembangan Model Pembelajaran Untuk Peningkatan Profesonalitas Guru. Kata Pena.
Komalasari, K. (2010). _Pembelajaran Kontekstual_. Bandung: PT Refika Aditama
Latief, A. (2009). Pendidikan Berbasis Nilai Kemasyarakatan. Bandung: PT. Refika Aditama.
Lestiawan, F., & Johan, A. B. (2018). Penerapan Metode Pembelajaran Example Nonexample Untuk Meningkatkan Keaktifan Dan Hasil Belajar Dasar-Dasar Pemesinan. Taman Vokasi, 6(1), 98. https://doi.org/10.30738/jtvok.v6i1.2866
Mediatati, N. (2017). Meningkatkan Hasil Belajar PPKn Menggunakan Model Pembelajaran Examples Non Examples pada Siswa Kelas VIIIE SMP Negeri 6 Salatiga. Journal of Education Research and Evaluation, 1(2), 100. https://doi.org/10.23887/jere.v1i2.10073
Putra, A., Syarifuddin, H., & Zulfah, Z. (2018). Validitas Lembar Kerja Peserta Didik Berbasis Penemuan Terbimbing dalam Upaya Meningkatkan Pemahaman Konsep dan Kemampuan Penalaran Matematis. Edumatika : Jurnal Riset Pendidikan Matematika, 1(2), 56. https://doi.org/10.32939/ejrpm.v1i2.302
Saputri, S. D. (2016). Pengaruh Model Pembelajaran Example Non Example Berbantuan Poster Comment Terhadap Pemahaman Konsep Matematis Siswa Kelas Vii Mts Al-Hidayah Sri Kuncoro Tanggamus Tahun Ajaran 2016/2017. Skripsi UIN Raden Intan Lampung, 20.
Sembiring, S. B., Tanjung, D. S., & Panjaitan, J. (2021). Pengaruh Model Pembelajaran Example Non Example terhadap Hasil Belajar Siswa pada Pembelajaran Tematik di Sekolah Dasar. Edukatif : Jurnal Ilmu Pendidikan, 3(6), 4075–4082. https://doi.org/10.31004/edukatif.v3i6.1399
Siswa, M., & Kelas, D. I. (2018). Proposal (elvina,2018).
Smp, P. S. (2016). memegang peranan penting dalam perkembangan sains dan teknologi . Matematika ( Afrilianto , 2012 : 193 ). Salah satu tujuan pembelajaran matematika adalah siswa pembelajaran yang lebih tinggi jika ia belum memahami konsep . Pemahaman pembelajaran , akan t, 161–169.
Sulaeman, A., & Ariyana, A. (2018). Pengaruh Penggunaan Model Pembelajaran Examples Non-Examples terhadap Hasil Belajar Menulis Teks Berita pada Siswa Kelas VIII SMPN 14 Kota Tangerang. Silampari Bisa: Jurnal Penelitian Pendidikan Bahasa Indonesia, Daerah, dan Asing, 1(2), 17–27. https://doi.org/10.31540/silamparibisa.v1i2.201
Sundari, S. (2019). Meningkatkan Hasil Belajar Siswa Dalam Pembelajaran Matematika Melalui Pendekatan Savi Pada Siswa Kelas Vb Sdit Al-Izzah Sorong. Qalam : Jurnal Ilmu Kependidikan, 5(2), 44. https://doi.org/10.33506/jq.v5i2.260
Suryana, P. S. N. H. D. T. (2017). penerapan model pembelajaran examples no examplespada materi tokoh-tokoh sejarah untuk meningkatakan hasil belajar siswa kelas v SDN Gunungsari putri.suyanti95@student.upi.edu Email : nurdinah.hanifah@upi.edu Emal : dedetatangsunarya@upi.edu. Jurnal Pena Ilmiah, 2(1), 2021–2030.
Swarjana, I. K. (2022). Konsep Pengetahuan Sikap, Prilaku, Persepsi, Stres, Kecamasan, Nyeri, Dukungan Sosial, Kepatuhan, Motivasi, Kepuasan, Pandemi Covid-19, Akses Layanan Kesehatan. Andi, 4, 3–12.
Usmadi. (2020). Pengujian Persyaratan Analisis, 7(1), 50–62.
V. J. Caiozzo, F. Haddad, S. Lee, M. Baker, W. P. and K. M. B., Burkhardt, H., Ph, R. O., Vogiatzis, G., Hernández, C., Priese, L., … Einschub, M. (2019).
Wakhyuni, E., & Andika, R. (2019). Analisis kemampuan, komunikasi dan konflik kerja terhadap kepuasan kerja karyawan pada PT. Mitha Sarana Niaga. Jurnal Manajemen Tools, 11(1), 271–278.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).