IMPLEMENTASI ADMINISTRASI SEKOLAH DASAR NEGERI 30 AMPENAN
DOI:
https://doi.org/10.33394/jtni.v9i1.7275Abstract
The purpose of this research is to describe the management of  the  primary  school  30 Ampenan. This research is a qualitative descriptive study, the results of which show that, first, the implementation of student management has been effective: all student management requirements are complete and well organized, can run effectively even though there is no administrative staff. Fourth, the application of financial administration is related to financial standards , which includes: Investment costs, management costs and personnel costs Fifth, there are problems in the implementation of management, which have an impact on administrative inefficiencies.
Keywords: implementastion, Â elementary school, administration.
Abstrak: Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mendeskripsikan pengelolaan SDN 30 Ampenan. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif kualitatif, yang hasilnya menunjukkan bahwa, pertama, pelaksanaan manajemen kemahasiswaan sudah efektif: semua persyaratan manajemen kesiswaan lengkap dan tertata dengan baik, dapat berjalan dengan efektif meskipun tidak ada staf Tata Usaha.Keempat, penerapan administrasi keuangan terkait dengan standar keuangan, yang meliputi: Biaya investasi, biaya manajemen dan biaya personel Kelima, terdapat masalah dalam pelaksanaan manajemen, yang berdampak pada inefisiensi adminstrasi.
Kata Kunci: implementasi, sekolah dasar, administrasi
References
Anwar, Moch, Idoch. 2004. Administrasi Pendidikan dan Manajemen Biaya Pendidikan.Bandung : CV.Alpabeta.
George R. Terry, 1999. Prinsip-Prinsip Manajemen. Jakarta: Bumu Aksara.
Gie liang (2009) administrasi perkantoran. Yogyakarta: Liberty.
Kunto, Suharsimi Ari, 2018. Manajemen Pendidikan. Yogyakarta: Aditya media dan FIP – UNY.
Malayu. 2006. Manajemen. Jakarta: Bumi Aksara.
Ngalim Purwanto. 2002. Administarasi dan Supervisi Pendidikan. Bandung: PT. Remaja Rosda Karya.
Oteng Sutisna. 1998. Administrasi Pendidikan.Bandung: Angkasa.
Purwadinata. 2007. Dimensi-Dimensi Administrasi Pendidikan di Sekolah. Bandung: Rosda Karya.
R. Fred David, 2004. Konsep Manajemen Strategis, Jakarta: PT Indeks.
S.P. Malayu Hasibuan, 1995. Manajemen Sumber Daya Manusia. Jakarta: PT Toko Gunung Agung.
Sugiyono,2017. Metode Penelitian Pendidikan.Jakarta:Kencana
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
License Term
Â
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.