Inovasi Pengemasan Produk Souvenir bagi Pedagang di Daerah Wisata Tangkahan, Kabupaten Langkat, Provinsi Sumatera Utara
DOI:
https://doi.org/10.33394/jpu.v4i4.9153Keywords:
Product Packaging, Souvenir, Innovation, Training, Trader, Tourism Village.Abstract
References
Afandi, A., Lally, N., Wahyudi, N., Umam, M. H., Kambau, R. A., & Rahman, S. A. (2022). Metodologi Pengabdian Masyarakat. In Jurnal Penelitian Pendidikan Guru Sekolah Dasar (Vol. 6, Issue August). Kementerian Agama Republik Indonesia.
Aliansyah, H., & Hermawan, W. (2021). Peran Sektor Pariwisata Pada Pertumbuhan Ekonomi Kabupaten/Kota Di Jawa Barat. Bina Ekonomi, 23(1), 39–55. https://doi.org/10.26593/be.v23i1.4654.39-55
Aryani, M., Septika, B. H., Krisnahadi, T., Ilhamalimy, R. R., & Supratman, S. (2022). Pelatihan Pengemasan dan Labeling Produk untuk Meningkatkan Kemampuan Manajemen Pemasaran bagi UKM Kale Cookies. Jurnal Pengabdian UNDIKMA, 3(3), 577. https://doi.org/10.33394/jpu.v3i3.6003
Azizah, S. N., & Muhfiatun, M. (2018). Pengembangan Ekonomi Kreatif Berbasis Kearifan Lokal Pandanus Handicraft dalam Menghadapi Pasar Modern Perspektif Ekonomi Syariah (Study Case di Pandanus Nusa Sambisari Yogyakarta). Aplikasia: Jurnal Aplikasi Ilmu-Ilmu Agama, 17(2), 63. https://doi.org/10.14421/aplikasia.v17i2.1273
Bisjoe, A. R. H. (2018). Menjaring Data dan informasi penelitian melalui Focus Group Discussion(FGD): Belajar dari Praktek Lapangan. Info Teknis EBONI, 15(1), 17–28. http://ejournal.forda-mof.org/ejournal-litbang/index.php/buleboni/article/view/5117
Falah, A. I., Kutanegara, P. M., & Hadna, A. H. (2022). Pendekatan Budaya dan Agama dalam Penanganan Pandemi Covid-19 di Bali dan Jawa Tengah. Jurnal SMART (Studi Masyarakat, Religi, Dan ), 8(2), 245–259. https://doi.org/10.18784/smart.v8i2.1695
Hastari, S., Subagio, D. P. W., & Pudyaningsih, A. R. (2021). Peningkatan Nilai Produk Melalui Pendampingan Packaging dan Pemasaran Yang Menarik Pada Industri Rumahan Susu Kedelai Di Desa Sekarputih Kabupaten Pasuruan. Jurnal ABDINUS : Jurnal Pengabdian Nusantara, 5(1), 160–167. https://doi.org/10.29407/ja.v5i1.14622
Ismail, R. R., & Dermawan, R. (2023). Pendampingan Pengembangan Kemasan Untuk Membangun Identitas Produk Bagi UMKM Di Kelurahan Turi, Kota Blitar. Jurnal Masyarakat Mengabdi Nusantara, 2(2), 134–142.
Khayru, R. K., Wisnujati, R. N. S., Darmawan, D., & Issalillah, F. (2021). Pengamatan Loyalitas Merek Obat Herbal Berdasarkan Kemasan dan Harga. Jurnal Simki Economic, 4(2), 121–132. https://jiped.org/index.php/JSE/article/view/101/59
Paskalis, A. N., Amaral, M. A. L., Boelan, E. G., Baunsele, A., & ... (2023). Pelatihan Digital Marketing Dalam Memasarkan Produk Badan Usaha Milik Desa. Bakti Cendana, 06, 77–84. http://jurnal.unimor.ac.id/index.php/BC/article/view/3940%0Ahttp://jurnal.unimor.ac.id/index.php/BC/article/download/3940/1295
Prasetyawati, M., Sudarwati, W., Jaharuddin, Nelfiyanti, Setiawan, A., & Saputra, A. (2022). Pelatihan Pembuatan Desain Kemasan Untuk Meningkatkan Pemasaran Pada Umkm Olahan Makanan Di Kelurahan Kelapa Dua Wetan. Seminar Nasional Pengabdian Masyarakat, 1–5.
Sandy, A. H. (2022). Strategi Komunikasi Pariwisata Oleh Dinas Pariwisata Kabupaten Langkat dalam Mengembangkan Destinasi Wisata Mancanegara Tangkahan. Jurnal Ilmiah Mahasiswa Ilmu Sosial Dan Politik, 2(3), 1–15.
Septiyadi, A. L., & Dirgantara, I. M. B. D. (2021). Pengaruh Atribut Kemasan (Packaging) Terhadap Minat Beli Konsumen Pada Produk Kosmetik Emina. Diponegoro Journal of Management, 10(4), 1–14. http://ejournal-s1.undip.ac.id/index.php/dbr
Widiati, A. (2019). Peranan Kemasan (Packaging) Dalam Meningkatkan Pemasaran Produk Usaha Mikro Kecil Menengah (Umkm) Di “Mas Pack†Terminal Kemasan Pontianak. JAAKFE UNTAN (Jurnal Audit Dan Akuntansi Fakultas Ekonomi Universitas Tanjungpura), 8(2), 67–76. https://doi.org/10.26418/jaakfe.v8i2.40670
Yunus, M. A. (2021). Strategi Pengembangan Desa Wisata Ekologis Tangkahan Didesa Namo Sialang, Kecamatan Batang Serangan Kabupaten Langkat Propinsi Sumatera Utara. Jurnal AKMAMI (Akuntansi Manajemen, 2(2), 357–365. http://jurnal.ceredindonesia.or.id/index.php/akmami/article/view/191
Downloads
Additional Files
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).