Analysis of the Influence of Problem Based Learning Models Assisted by Wordwall Media on Science Learning Outcomes of Primary School Students
DOI:
https://doi.org/10.33394/jp.v9i4.5430Keywords:
Problem Based Learning, Wordwall Media, Natural Science, Learning Outcomes.Abstract
References
Astiti, J., Subekti, E. E., & Kuswandari, K. (2021). Peningkatan Hasil Belajar Siswa pada Tema 7 Perkembangan Teknologi Melalui Model Pembelajaran Problem Based Learning di Kelas III SDN Karangreja 01 Kabupaten Brebes. Jurnal Paedagogy, 8(3), 357. https://doi.org/10.33394/jp.v8i3.3901
Fikriansyah, M. (2021). Pengaruh Media Pembelajaran Berbasis Website ( Wordwall ) Terhadap Hasil Belajar Peserta Didik Pada Mata Pelajaran Fiqih Kelas VII Di Sekolah Menengah Pertama Muhammadiyah 07 Paciran. Jurnal Mahasiswa Pendidikan, 1(Vol. 1 No. 1 (2021): Jurnal Mahasiswa Pendidikan), 1–34.
https://doi.org/https://doi.org/10.37286/jmp.v1i1.133
Hamalik, O. (2016). Proses Belajar Mengajar. Jakarta: PT. Bumi Aksara.
Harefa, D., & Sarumaha, M. (2020). Teori Pengenalan Ilmu Pengetahuan Alam Pada Anak Usia Dini. Banyumas: PM Publisher.
Hewi, L., & Shaleh, M. (2020). Refleksi Hasil PISA (The Programme For International Student Assesment): Upaya Perbaikan Bertumpu Pada Pendidikan Anak Usia Dini). Jurnal Golden Age, 4(01), 30–41. https://doi.org/10.29408/jga.v4i01.2018
Isrok’atun, Hanifah, N., Maulana, & Suhaebar, I. (2020). Pembelajaran Matematika dan Sains secara Integratif melalui Situation-Based Learning. Sumedang: UPI Sumedang Press.
Isti’adah, F. N. (2020). Teori-Teori Belajar dalam Pendidikan. Tasikmalaya: Edu Publisher. Kaban, R. H., Anzelina, D., Sinaga, R., & Silaban, P. J. (2021). Pengaruh Model
Pembelajaran PAKEM terhadap Hasil Belajar Siswa di Sekolah Dasar Raka. Jurnal Basicedu, 5(4), 102–109. Diambil dari https://jbasic.org/index.php/basicedu/article/download/574/414
Maslakhatunni’mah, D., Safitri, L. B., & Agnafia, D. N. (2019). Analisis Kemampuan Berpikir Kritis pada Mata Pelajaran IPA Siswa Kelas VII SMP. Seminar Nasional Pendidikan Sains 2019, 179–185. Diambil dari https://jurnal.fkip.uns.ac.id/index.php/snps/article/download/12852/9011
Nugraha, S. A., Sudiatmi, T., & Suswandari, M. (2020). Studi Pengaruh Daring Learning Terhadap Hasil Belajar Matematika Kelas IV. Jurnal Inovasi Penelitian, 1(3), 265–276. Diambil dari https://stp-mataram.e-journal.id/JIP/article/view/74/65
Nurlaelah, N., & Sakkir, G. (2020). Model Pembelajaran Respons Verbal dalam Kemampuan Berbicara. Jurnal Pendidikan EDUSMASPUL, 4(1), 113–122. Diambil dari https://ummaspul.e-journal.id/maspuljr/article/view/230
Payadnya, P. A. A., & Jayantika, G. A. N. T. (2018). Panduan Penelitian Eksperimen Beserta Analisis Statistik dengan SPSS. Yogyakarta: Deepublish.
Putra, S. D., Aryani, D., & Ariessanti, H. D. (2021). Pemanfaatan Aplikasi Gamifikasi Wordwall Di Era Pandemi Covid-19 Untuk Meningkatkan Proses Pembelajaran Daring. Jurnal Pengabdian Pada Masyarakat Menerangi Negeri, 4(1), 83–90. https://doi.org/https://doi.org/10.33322/terang.v4i1.1449
Rinaldi, A., Novalia, & Syazali, M. (2020). Statistika Inferensial untuk Ilmu Sosial dan Pendidikan. Bogor: PT Penerbit IPB Press.
Rusman. (2015). Pembelajaran Tematik Terpadu. Jakarta: Raja Grafindo Persada.
Sariani, N., Prihantini, Winarti, P., Indrawati, Jumadi, Suradi, A., & Satria, R. (2021). Belajar dan Pembelajaran. Yogyakarta: Edu Publisher.
Sriyanti, I. (2019). Evaluasi Pembelajaran Matematika. Sidoarjo: Uwais Inspirasi Indonesia.
Suarni, G., Rizka, M., & Zinnurain, Z. (2021). Analisis Pengaruh Penerapan Model Pembelajaran Sains Teknologi Masyarakat Terhadap Hasil Belajar Siswa. Jurnal Paedagogy, 8(1), 31-38. doi:https://doi.org/10.33394/jp.v8i1.3226
Sugiyono. (2016). Statistika untuk Penelitian. Bandung: Alfabeta.
Sugiyono. (2018). Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif, dan R&D. Bandung: Alfabeta. Tafonao, T. (2018). Peranan Media Pembelajaran Dalam Meningkatkan Minat Belajar
Mahasiswa. Jurnal Komunikasi Pendidikan, 2(2), 103–114. https://doi.org/10.32585/jkp.v2i2.113
Taliak, J. (2020). Teori dan Model Pembelajaran. Indramayu: Penerbit Adab.
Taniredja, T., & Mustafidah, H. (2015). Penelitian Kuantitatif (sebuah pengantar). Bandung: Alfabeta.
Yaumi, M. (2018). Media dan Teknologi Pembelajaran. Jakarta: Prenamadia Group.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
Citation Check
License
Authors who publish with this journal agree to the following terms:- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License (CC BY-SA 4.0) that allows others to share the work with an acknowledgment of the work's authorship and initial publication in this journal.Â
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgment of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).